Felderhof

De wereld was die dag volkomen wit en verstild. Het was 2 maart 2005. Een voorbode van wat komen ging was het niet. Bijna een jaar lang had ik naast mijn gewone baan, redactie-coördinator bij het tijdschrift Zin, gewerkt aan een dummy. Het Sanomaanse antwoord op het succes van LINDA.: Rik Felderhof. Ik kende hem niet, had hem nog nooit “in het echt” gezien. De afspraak was in de herenboerderij van productiemaatschappij Talpa. Soms lijkt alles bij elkaar te komen.

Moeilijk was het niet om een dummy te maken voor iemand als Rik Felderhof. Eigenlijk lijkt hij wat dat betreft wel op Linda: in het echt is hij veel leuker. Sociaal bewogen, intelligent, humoristisch en hij kan mooi verhalen. Maar dat wist ik toen allemaal nog niet in detail. Ik maakte op mijn gevoel een tijdschrift over het goede leven, reizen en mensen die op wat voor manier dan ook bewust leven. De formule stond Rik aan en binnen no time stond ik aan het roer van een blad met een oplage van 100.000 exemplaren. Dag en nacht buffelen, zonder grote budgetten. Het was hectisch, bijna onmogelijk, maar het lukte. Het was het mooiste dat ik bij Sanoma heb mogen doen.